Flokken min

Søndag 8. mai


Noen ganger overrasker livet en på de mest fantastiske måter, og det kan skje på en helt vanlig torsdag. Akkurat dette var tilfellet for meg for tre dager siden. Og nå sitter jeg her på en søndagskveld og har opplevd uventet bror- besøk, dresskledt onkel i kirka, konsert med mannskor, sen whisky og pratekveld/natt, og all denne kjærligheten mens snøen har dalt i store, tunge flak utenfor. Jeg kunne ikke kjent meg mer takknemlig <3


Vår og glede på en 7. mai!


Men for å begynne på begynnelsen.

Jeg ble spurt om å være med på Beiarn Mannskor sin konsert før sommerferien. Jeg tar sjelden oppdrag lenger siden jeg ikke rekker alle forberedelsene jeg alltid gjør før en framføring. Det er ikke alltid folk tenker på at man ikke bare kan trykke på en knapp så er man klar for show, det ligger ganske mye jobb bak. Men uansett, mannskoret har en spesiell betydning for meg, og jeg takket ja til oppdraget. "Et par- tre snutter" var det jeg skulle bidra med.

Her kommer min duettpartner (og svoren Glimt- fan) gående før øvelse i kirka noen dager før konserten. Da var det nesten snøfritt.

Så gikk dagene og jeg forberedte to dikt og to sanger. Da jeg kom hjem fra jobb på torsdag fortalte min far at min kjære bror kom også på konserten på lørdag. Og min bror bor jo sørpå, så dette tenkte jeg pappa måtte ha misforstått. Men nei, broder'n kom fredagskvelden, satt i publikummet i går, dro for noen timer siden. Er det mulig å ha noen i livet som virkelig gjør sånt for en? Jeg er fortsatt satt ut!


Heldigvis hadde jeg fri i dag, og det måtte ha vært skjebnen som grep inn for med kun ett unntak så har jeg ikke hatt noen frihelger i år (helt frivillig altså). Men denne søndagen hadde jeg altså fri, og lørdagskvelden og natta ble lang med samtaler, whisky, og god latter. Vi satt så lenge at de 8- timers telysene var slukket da vi tok kveld. Herlig med sånne stunder!

Konserten gikk bra og selv om jeg alltid har ting jeg vil jobbe med til neste gang, så føler jeg det ble bra nok likevel. Det er alltid fint å ha noe å strekke seg etter. Men selve konsertprogrammet var variert og flott, og Mannskoret sto støtt i både gamle slagere og mer moderne materiale. En veldig fin opplevelse som jeg er kjempeglad for å ha fått med meg. En stor ære.

Et spesielt rørende ekstranummer; tidligere sangere ble kjørt opp til koret i rullestolene sine og var med på siste sangen.



Min flotte venninne, selveste Margaret, tok opp litt fra konserten; "E du nord". Det var flere opptak, men siden de involverte alle i koret har jeg ikke lagt disse ut offentlig.



Per Fugelli snakket om å ta vare på flokken sin. Denne helga har flokken min tatt vare på meg <3

Ha en fortsatt nydelig vår!

E x




Kommentarer

  1. Så artig at sangen din ble tatt opp. Veldig fint gjenhør. Perfekt med mai snø til den låta :D Ble kort og intens helg det der. Absolutt verd det når du fant sånn glede i det. I morgen går atter turen nordover. Siste dag på jobb nå før ferien.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park