Fra Beiarn til Åsele, via Narvik og Umeå

Midt i Nord- Sveriges vakre natur, ligger Åsele og Goat Keeper's Cottage. Denne hytta var mitt hjem i Valentines- helga, og det ble virkelig et koselig opphold som jeg håper på å gjenta snarlig.




Hyggelig å bli møtt med en personlig hilsen.

Alle fasiliteter man trenger for et vellykket opphold.

Sjekk ut Goat Keeper- hytta på AirBnb;
The Goat Keeper Cottage. Jeg bodde der alene, men det er god plass til en liten familie om ønskelig.




Siden jeg kjenner eierne av hytta veldig godt, fikk jeg solid spesialbehandling og ble riktig så bortskjemt under oppholdet.

Fredelig utsikt å våkne opp til. Det var en rullegardin der, og det er sikkert nyttig på sommeren når det er midnattssol og lyst hele natta. Men jeg for min del må slippe lyset inn når vi først har det, mørketiden er lang nok som den er.

Isskulpturer i Vilhelmina.

Yoda.





Valentinesmiddag.


Når jeg sier bortskjemt, så mener jeg nettopp det; champagne- frokost på avreisedagen. Luksus!

Litt mer bussing før jeg ga meg; nattbuss direkte fra Åsele til Stockholm.

Og til slutt tog til Oslo.

Enda så lang denne reisen ble, så gjør jeg det gjerne igjen. Man må som sagt ikke tenke på at man skal komme seg fra A til B på raskeste måte, for da er (dessverre) fly både lettere, raskere og ofte billigere. Men er man ute etter noe mer enn bare transport, så kan jeg anbefale dette på det varmeste. Kanskje vurderer jeg en overnatting i Narvik neste gang, eller sovekupè på toget. Men at det blir en neste gang er jeg i hvertfall helt sikker på.

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park