Hjem til Princes Street Suites

Det er få andre steder jeg trives så godt som i Edinburgh, og det er en by jeg føler meg hjemme i. 

Siden både jeg og familie og venner har bodd så ofte på Princes Street Suites, så kjennes dette nesten som et andre hjem. Man har alle kjøkkenfasiliteter, romslige soverom, lyse og fine omgivelser, og man er midt i sentrum av byen (kun 5- 6 minutters gange fra Waverley station).

Jeg hadde bestilt en Prosecco som ventet på oss da vi sjekket inn. Er man på ferie så er man på ferie!




Victoria Street, på vei til Grassmarket.

Utsikt mot Waverley, North Bridge og Prosecco.


Uklart bilde, men Edinburgh Castle var opplyst i rødt og det var så vakkert.

Lang morgenkaffe er noe av det beste med ferie.

Julemarked.

Jeg "tvang" min bror med på julepyntede puber hver dag, men de er bare så nydelige!

Balmoral Hotel.




Velkjent utsikt; Edinburgh Castle.

Balmoral opplyst i blått under Saint Andrew's Day 30. november.  En feiring både av Sankt Andrew, en av Kristus sine disipler, men vel så mye en feiring av skotsk kulturarv, tradisjon og historie. Det er en nasjonal fridag, og mange deltar på ceilidher (tradisjonell skotsk eller irsk sosial samling) og andre tradisjonelle tilstelninger med skotsk mat og drikke, dans og musikk.


Dag 2 Covid- test på gang. Klør seg i hodet, men heldigvis gikk alt greit og vi var så negative som vi kanskje aldri før har vært.


Camera Obscura.

Festival Theatre. Her fikk jeg vitnemålet mitt i 2011.

Royal Mile.



Luke 1 av min brors fantastiske adventskalender til meg. Hver dag var en overraskelse, en glede, og en kreativ genistrek som jeg ikke kunne ha drømt om engang. Hver lapp var forseglet med en "L" (Layney), og inneholdt en QR- kode med link til en YouTube- video som han hadde laget. Og videoene inneholdt livsvisdom, morsomme klipp, gamle bilder, og et hint om hvor dagens pakke var. Og pakkene var gjemt i bokhyller, i en vedstabel, nedi et brettspill, i potetkjelleren, på hytta, i det hele tatt! Jeg ble både overveldet og satt ut, men kjente en veldig nysgjerrighet og glede hver eneste dag da jeg jeg klippet ned en ny lapp fra adventskalenderen. Omtanken og kreativiteten varmet hjertet <3

Kjære Edinburgh, håper vi sees snart igjen.


E x

Kommentarer

  1. Ja vi må ses snart igjen Edinburgh! Holyrood destillery kommer snart med en oppdatering av sin whisky lansering!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park