36 og dobbel glede

Å ha bursdag er stas, selv for 36. gang. Jeg feirer sjelden som de fleste andre (kanskje ingen overraskelse), men jeg feirer alltid. Stort sett er jeg på et eller annet sted i det store utland, og stort sett er jeg alene. Det har blitt mange herlige bursdager opp gjennom tidene, som her i fjor ---> 35, Dublin og å lære av historien, eller her i 2019 ---> Glitrende sirkus i ørkenen.

I år ble bursdagen feiret på to måter, på to dager. Min personlige feiring foregikk i selve byen min, Edinburgh, i april. Mens den egentlige dagen ble feiret blant familie og konfirmasjonsforberedelser på Nøtterøy + en 40- årsdag i Skien, og Grand Prix- finale til slutt. Det blir mye glede av sånt! 

På tur til Edinburgh fikk jeg selveste Wenche Foss på flyet, med Nationaltheatret i bakgrunnen. Kan knapt bli en verdigere send- off til bursdagsfeiring.
På flyet nøt jeg hjemmebakt fra Ulla i Åsele.

Lufthansa sprer kjærlighet og mangfold.

Helt enkelt hotellrom på Princes Street, man hadde det nødvendigste, og så klart vannkoker og te/kaffe.

Liker at hotell gir oss muligheten til å være litt grønnere. Rommet rekker jo ikke å bli skittent på bare er par dager.

Endelig! Edinburgh castle og Princes Garden.


Denne starten på dagen hadde jeg gledet meg lenge til.


Morgenbad.


Vegansk lunsj på Grassmarket.

Tannlegetur.


Jeg hadde fortsatt bokklubb med min Sør- Afrikanske venninne selv om jeg var på reise, men vinen ble byttet ut til det Edinburghske ølet Innis&Gunn.

På kvelden feiret jeg inngangen til mitt 36. år på forskudd. Med utsikt til Princes street, parken og slottet. Champagne i glasset, og så skrev jeg postkort til de hjemme.



Utsikt fra Calton Hill.



Arthur's Seat.

Kaffe i gjenbrukskopp.







"Life is fun, enjoy the ride."

Farvel for denne gang.

Vips tilbake på Bodø Lufthavn.

Og til slutt på Prærien.

Lite sier velkommen hjem som en tur i badstua.

Feiring nr. 2 ble i familiære omgivelser på Nøtterøy, med bare fine folk rundt meg. Man er sannelig heldig!
 

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park