Paris på pandemi- vennlig måte

Jeg har flere ganger tenkt at det er litt synd at jeg ikke strikker, for det er hyggelig med en hobby som resulterer i (som oftest) praktiske ting. Men jeg er en ihuga puslespillentusiast, og bruker mye heller tiden der andre strikker luer og lester, til å pusle New York, eventyrslott, landemerker, og nå sist; Paris.
Nerden i meg blomstrer når jeg kan fortelle at jeg liker noen puslespill- merker spesielt godt, og Ravensburger er et av disse. Jeg har ennå ikke blitt skuffet over et puslespill av dette merket, og ikke bare er motivene morsomme å pusle, men brikkene er utformet på en måte som gjør det passe utfordrende, men fortsatt ikke umulig å få til selv store, ensfargede himmelpartier.
Nerden jubler også når bildeoppløsningen er nydelig. Og spesielt gøy er det når man legger merke til detaljer som ikke er synlig før du faktisk har fått brikkene på plass. Som i bildene over og under denne teksten. For det første så la jeg ikke merke til de forskjellige typene med mennesker, og heller ikke at den ene hunden løp rundt med en pinne. For det andre så oppdaget jeg at det sto "Sukkerspinn" på det skiltet hvor menneskene står i kø. Dette var både overraskende og pussig siden all teksten ellers på puslespill- esken er på engelsk, og Ravensburger er en puslespill- produsent fra Tyskland. Men jeg bruker ikke så mye tid på undring, og lar det bare være èn av mange gleder ved et fullført puslespill.



 Når jeg ikke kan reise til Paris, pusler jeg det!

Akkurat dette puslespillet har for øvrig en litt interessant historie. Da jeg kom hjem fra jobb lille julaften i fjor så møtte dette synet meg:
Noen hadde bundet fast en julegave i postkassestativet vårt. Og jeg var rimelig nysgjerrig da julaften kom og jeg åpnet både pakke og kort. Og slik så kortet ut:
Jeg ble ikke så mye klokere kan man si, selv om jeg kjenner meg sikker på at dette er noen som kjenner meg godt. Puslespill og humor er uten tvil en innertier! Ellers i pakken var det en pose puffet ris og et par vedkubber. Jeg har ikke gjort en mengde etterforskning for jeg syntes det hele var veldig morsomt og kreativt. Vi er tross alt inne i en pandemi, og dette er den største spenningen i Beiarn for meg på en stund. Så jeg lar saken ligge, og tenker at Nissen skal få være anonym, det kan jo plutselig komme flere spennende overraskelser.

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park