Påskeegg med Baileysfyll

I år som i fjor ble det "en annerledes påske" med tanke på den pågående pandemien. Og kanskje var det ikke så overraskende, men samtidig var det nok mange som håpet på at vi skulle være nærmere normale tilstander nå enn det vi faktisk er. Når det er sagt så følger jeg uttrykket "Where thoughts go, energy flows". Jeg prøver å rette min oppmerksomhet på det jeg har rundt meg og det jeg faktisk har muligheten til, til tross for pandemien. Det klarer jeg ikke hver eneste dag, men jeg jobber med det. Så i påska ble det mange kortreise, men like fullt store gleder;

Etter at kunder på butikken fortalte meg hvor mye dyrere denne marsipankaka var på vår butikk i forhold til de utenfor bygda, kjøpte jeg den nærmest på trass. Det har vært klager på at hyttefolk har handlet i bygdas butikker i påska, men ingen snakk om de herfra som har lagt handleturene sine utenfor bygda. Likt skal være likt tenker jeg. Men kaka var nydelig god altså, så en smakfull trass i hvertfall.

Hit trenger jeg i hvertfall ikke pass for å dra, og slipper karantene.


Hjemmelaget eggelikør er obligatorisk til påske, oppskrift her: Likørherligheter

Og som om ikke det var nok med likør i glass; likør inni sjokoladeegg med melkekrem. Men en advarsel; du bør være en erfaren sjokoholiker og tåle søtt for å nyte dette til det fulle.
Etter hvert som du spiser/drikker deg ned i melkekremen er det bare å etterfylle med Baileys. Det er påske bare en gang i året!

Dette kan heldigvis ikke settes fra seg på bordet, så det er bare å fortære i passe tempo av hensyn til både praktiske og smakfulle årsaker.

Isblokker som tar seg en pause langs elvekanten.


 E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park