Hjem til Edinburgh

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; å komme til Edinburgh er som å komme hjem. I hvertfall mitt andre hjem. Og følelsen var ikke annerledes denne gangen, og det ble 4 flotte dager med byvandring, whisky, tannlegetur (jeg har som kjent beholdt tannlegen min her), saftige kaker, og ellers mye deilig mat. Og alt sammen i omgivelser som er både vakre og sjarmerende, ispedd en dose blodig historie. Edinburgh har det meste!


Leiligheten ventet på oss ved North Bridge, og det ble mange lange frokoster og sene kvelder her.

Utsikten fra toppen av Johnnie Walker- museet. Les mer om denne opplevelsen her: Opplevelsen Johnnie Walker



Edinburgh Quay. Her kan man leie kanalbåter, men det er ofte ventelister pga. stor pågang.


Lokføreren vurderer kanskje båtkjøp?

Man kommer ikke utenom Edinburgh Castle, alltid like mektig på toppen av Royal Mile.

Det ekstravagante blomsterbedet i enden av Princes Garden var om mulig enda mer ekstravagant i forbindelse med feiringen av Dronning Elisabeth II sine 70 år på tronen. Denne feiringen fant sted bare en uke etter at min bror og jeg hadde vært i landet. Men selv om det hadde vært en opplevelse å være til stede under festlighetene, så er jeg tross alt glad for at vi ikke var det. Litt mindre mennesker og litt bedre utsikt foran tv'n i stua hjemme. Men det var tegn på den kommende feiringen i både butikker, i gatene og på restauranter, og vi så til og med cupcakes i det britiske flaggs farger. Det er også spesielt å tenke på nå i ettertid siden Dronningen gikk bort bare 3 måneder etter dette.



Oppdagelse av en ny tursti; Water of Leith Walkway.


Gjensyn med Patisserie Valerie (har skrevet mer om dette her: Patisserie Valerie)

Eksklusiv whisky- smaking i kjelleren på Johnnie Walker- museet.


Whisky rett fra tønnene, det skal noe til for at det skal bli mer eksklusivt enn dette. Veldig morsomt å få oppleve.

Etter smakeseansen ble man sendt rett ut i gavebutikken, veldig smart trekk! Jeg endte opp med to gavesett som ikke var et planlagt kjøp. Etter 3-4 eksklusive whiskyer skal jeg kanskje være glad jeg ikke syntes det var en god idè med enda mer..

Lykke kommer i små øyeblikk... eller i et cocktailglass.

 

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park