Mitt første møte med Palma de Mallorca

Det aller siste innlegget fra høstens cruiseaktivitet blir fra intet annet enn Palma de Mallorca. Selv om dette er en populær feriedestinasjon for mange, så var det mitt aller første besøk. 

Innseilingen til Mallorca mens det sakte grydde av dag. 



Flere cruiseskip å se da dette er en populær havn, men ingen så store som vårt Costa Smeralda. På godt og vondt, små cruiseskip kan jo legge til på enda flere spennende havner siden de krever mindre plass. Men for all del, vi manglet ingen verdens ting i vårt flytende palass. 


La Seu- katedralen, en gotisk katedral som ble påbegynt i 1229, ferdig i 1601. Det tok altså nesten 400 år å bygge den. Det er nesten vanskelig å se for seg i vår tid, der ethvert byggverk er ferdig innen får år, bare et øyeblikk i forhold til for noen hundreår siden. 


Spesielt dekorert bad, jeg vet ikke om jeg likte flisene eller bare ble hypnotisert. Men fascinerende likevel. 


Hva er vel bedre på en varm dag enn en kald øl? 

Jeg hadde litt lyst, men unngikk å kjøpe disse hjerte- solbrillene. 

Farvel til Mallorca. 

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park