Julens likører

Hver desember lager jeg likør til jul, og det har vært sånn i så mange år nå at det må kunne sies å ha blitt en juletradisjon. 

 
Det hender jeg lager likør ellers i året også, men det er det i såfall ingen som har klaget på til nå. For som det meste annet innenfor kulinariske gleder; det som smaker best er det som er hjemmelaget. 

Jeg anbefaler på det varmeste å prøve, oppskrifter er her - - - > Likørherligheter


Jeg besøker familien min sørpå hver desember, og da bakes det pepperkaker og det lages likør. Same procedure as every year. 



Likøren drikkes helst av noen helt spesielle glass: reinsdyrglass, som fra filmen "Hjelp, nå er det juleferie". Ikke bare er de kule, men de rommer rause mengder likør om man ønsker å fylle glasset.


E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park