Ja, vi elsker 34

Hvordan feirer noen som elsker alenetid bursdag? Kan man feire og slå hæla i taket på egenhånd? Og blir det i såfall noe hyggelig?

Svaret er for meg et opplagt og rungende JA! Dette har jeg nemlig gjort i mange år, og det ironiske er at jeg helt dønn ærlig elsker bursdag. Jeg har flere ganger befunnet meg i en annen tidssone rundt bursdagen min, og da har jeg markert overgangen fra 12.- 13. mai både etter midnatt norsk tid, så (for eksempel) amerikansk tid, og så klart latt feiringen vare helt til midnatt i den tidssonen dagen kan bli lengst mulig. Nå skal det sies at jeg er veldig komfortabel i mitt eget selskap, det er det jo ikke alle som er og det har jeg absolutt respekt for.

Men vi er inne i en pandemi, det kan gå månedsvis mellom hver gang familier treffes. Så også for meg. Så både i fjor og i år var faktisk det aller viktigste for meg å få truffet nærmeste familie. I fjor kunne jeg ikke reise, så jeg gjorde feiringen litt annerledes. Men i år kunne jeg i hvertfall dra innenlands, og gudjselov så er i hverfall familien min i Norge.

Så fra Edinburgh, London, ispedd litt Las Vegas (den turen skrev jeg om her: Glitrende sirkus i ørkenen) og Wien, så ble jeg i 2021 et år eldre på Nøtterøy!


Fra å knapt ha vært i Bodø engang på 14 måneder, så var bare det å se Bodø Lufthavn som et lite mirakel. Jeg reiste med SAS innsjekking og boarding foregikk på en ryddig og kontrollert måte, og jeg følte meg aldri utrygg. Folk rundt meg holdt avstand, fra boarding til exit hadde alle munnbind, man fikk antibac- servietter ombord i flyet, og ellers på flyplassene var det spritdispensere og merker på gulvet så man lettere kunne se hvor stor avstand man burde ha. Veldig gode rutiner som så ut til å fungere bra. Nå reiste jeg ikke midt i rushen, så det er mulig det er mer krevende med alle tiltakene når det også er flere reisende.

Gjensynsglede med min bror resulterte også i et nytt møte med hans nye stolthet; en stilig, knallfarget veteranbil.

Med motoren bak.
Ingen setebelter i baksetet eller nakkestøtte foran, men du verden for en morsom opplevelse å få en tur som passasjer i dette gliset.

Champagne på bursdagen hører med. Hele familien gjorde dagen bedre enn jeg kunne ha drømt om, fra bursdagssang og vaffelfrokost, kaker og godsker, til lang og deilig middag ute på terassen med skravling og latter. Helt nydelig!

Bare noen dager etter min bursdag var det Norge sin bursdag, og ny runde med sjampis og herlige kaker.

Siden ingen kunne møtes utenfor kohorten, så arrangerte familien 17. mai- leker i hagen, med både sekkeløp og potetløp og gode greier. Premieutdeling etterpå, og jeg skjemmes lite over at jeg var enda mer gira enn barna da jeg vant sølv!

Fra bussvinduet kunne jeg observere at snøen var så godt som borte i Beiarn, og at våren hadde festet grepet imens jeg var sørpå. Herfra er det raka vegen til sommer og lyse nordlandsnetter.



E x


















 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park