Jul er Edinburgh

Jeg har vært en tur i Edinburgh rundt juletider i så mange år nå at jeg jammen ikke er sikker på om det i det hele tatt kan bli ordentlig jul uten denne tradisjonen. 
Forrige tur var intet unntak, 5 dager i den skotske hovedstaden fikk virkelig fart på julestemningen og kosefaktoren var skyhøy for alle deltagere.

Perfekt utsikt ned til Seglfjellet og gården vår.

Tar en liten Marilyn Monroe på Gardermoen før avreise. 
Foto: Brit G.

We have arrived!

Leiligheten vår hos Princes Street Suites ventet på oss, like romslig og fin som alltid.

Velkomstdrink sponset av papsen i Beiarn.

Utsikt fra soverommet mitt. Arthur's Seat til venstre.

Min bror startet whisky- sankingen tidlig.

Obligatorisk med noen besøk på Costa Coffee. Denne lå i kjøpesenteret Cameron Toll. Det var et perfekt sted for meg å sitte å skrive litt mens de to andre var på shopping.


Kjærleik!


Det er ingen tvil om at byvandring i et julepyntet Edinburgh er vakkert, men jeg blir stadig imponert over detaljene her og der, et butikkvindu, en park, en pub osv. Man kan ikke annet enn å la seg rive med.





Besøk på stampuben vår; Edinburgh Whiski bar & restaurant. Her er det live musikk hver kveld, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har sittet her med en whisky, eller en pint av Edinburghs eget øl; Innis & Gunn. De serverer også Haggis for de som er dristige til å prøve, les mer her: Haggis for nybegynnere.

Foto: Lasse/Brit G.


Her er det The Gorms som er i aksjon.


Det er ikke bare på kveldstid Edinburgh er vakkert.



Tannlegetur, tradisjonen tro kan man vel si.

Julebutikken på Royal Mile er åpen året rundt. Og selv om man kommer inn døra midt på en varm junidag så hilser eieren deg med et lystig "Merry Christmas!".

Julemarked i Princes Garden.






Kake på vårt lille patisseri, Patisserie Valerie.

Stumtjenerne skal hjem fra puben.

Takk for denne gang.


E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park