Betydningsfull dveling

Man skal ikke dvele ved fortiden, men jeg skal likevel dvele lenge ved adventstiden 2022. Jeg gleder meg veldig over julehøytiden, men jeg har også gleder helt fra 1.desember. Det er både på grunn av juleforberedelser og all hyggen i denne tiden, men også på grunn av en helt unik adventskalender. Helt spesiell, made by my brother.

Det har blitt en tradisjon at vi har gitt adventskalendere til hverandre, men man kan trygt si at den jeg får er atskillig mer forseggjort og spesiell.
Ikke la synet bedra, disse tilsynelatende enkle lappene skjuler 24 overraskelser som bare venter på å bli oppdaget.

Bilde fra vi var i York og på togmuseum (Sjokolade, Harry Potter og vikinger i York)

<3

Samtidig som jeg koser meg, lærer jeg også nye ting. I begynnelsen av desember var en av pakkene en pose svarthavre. Dette har jeg nå lært at er en egen havreart med en annen sammensetning enn den hvite havren som er den vanligste. Kornet dyrkes på Tveter gård i Våler i Solør, 100% uten sprøytemidler. Heldigvis har de en nettbutikk for dette ga mersmak.

My beloved Edinburgh <3

Glencairn mini- whiskyglass til kokkedrammene mine. Noen som kjenner meg veldig godt altså!

Pakkene gjemt på de utroligste steder, som her; inni en av pappas regnskapspermer.

Dette fikk jeg gleden av å bruke allerede mens min bror var på besøk; kondensert melk. Dette er helt nydelig å lage karamellpudding av, og i dette tilfellet serverte jeg den mens den enda var varm fra stekeovnen. Kan man bedre ha det?

Oppskrift her hvis noen vil prøve: 

Hver dag, nye herligheter.

Fair Trade- kaffe. Dette passer ypperlig i min lille presskanne når jeg lager meg ekstra god kaffe.

Whisky- smaking i kjelleren hos Johnnie Walker.

Mini- vinflaske som passet perfekt til mitt ukentlige møte i verdens minste bokklubb (min venninne i Sør- Afrika og meg).

Lappenes design fulgte alle desembers dager med både adventssøndager og helger.

"L" for Layney.

Et pakke jeg ikke fant med det aller første da den var gjemt bak selve bøkene. Andre pakker var både under vedstabelen, på hytta, i en fjellsko og i kjelleren hos min onkel.


Fra en tid da det var kyr på gården.

Oppdagelse av nye produkter fra Klar er alltid et høydepunkt. Miljøvennlige produkter uten unødvendige kjemikalier.

Whisky- golfball, joy to the world!

En "Masa"- vin, mon tro om det ligger et hint gjemt her?

Og endelig 24. desember. Champagne. Hvilken passende gave på tampen av denne fantastiske reisen!

Jeg er takknemlig for 24 dager med skattejakt, overraskelser og store gleder. Men mest av alt er jeg takknemlig for mennesket i livet mitt jeg er så enormt heldig å ha som min bror, og min venn.




 E x

Kommentarer

  1. Oi, takk nok et hyggelig innlegg! Nå blir nok Mette misunnelig, så nå må jeg nok lage en til henne og 🙄 Men på den annen side glemmer hun bestandig å gå inn her, så jeg er vel trygg 🤣

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park