Kongelig sus over Bodø

Jeg trodde virkelig jeg så syner da jeg skulle hjem fra kino her om dagen og plutselig oppdaget at selveste Kongeskipet lå utenfor kaia i Bodø. Jeg styrtet ned til kaia og sto der en stund som om øynene måtte venne seg til dette synet. Jeg prøvde å huske om jeg hadde lest noen plass at Kongeparet skulle nordover, men kom ikke på noe. Men jeg hadde heller ikke tid til å stå der og Google meg til noe siden jeg måtte hjem og rekke OL- seremonien og Céline Dion. 


Men da jeg hadde kommet vel hjem og fått på tv'n så jeg var klar, og da begynte søket angående vårt kjære Kongepar sin reisevirksomhet. Og denne gangen var det et privat besøk så det var ikke rart man ikke hadde hørt om det. Kongen hadde hatt sitt årlige fiskedøgn i Alta, og dronningen hadde vært på privat besøk. Uansett stor stas å få litt Kongelig vind til Bodø, og håper de snart tar turen til Beiarn (som er den eneste kommunen i Nordland de enda ikke har besøkt offentlig, men Dronningen har vært her er par ganger, bl.a. i stavkirka). 


Mer fint besøk; seilskuta Christian Radich. 

Dette skipet er et skoleskip, ble bygget i 1937 og er nr. 4 i rekken av skoleskip som har Oslo som havn. Opprinnelig var hensikten med skoleskip å utdanne sjøfolk for transport og handel. 

Det er sannelig ikke bare Hurtigruta som legger til kai i Bodøbyen, og det er interessant å få med seg andre båter/skip også, og komme så tett på  
 

E x

Kommentarer

  1. Artig! Jeg hadde omvisning på Radich en gang

    SvarSlett
    Svar
    1. Så stilig! Sikkert interessant å få kikke på innsiden😊

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park