Roast og bobler i skjønn forening

Noen ganger trenger vi påfyll av informasjon vi allerede vet. Dette høres sikkert rart ut, men det er ofte sånn at de sunne og gode tankene vi burde ha om oss selv i hverdagen ofte blir byttet ut med hverdagsstress, jag, utilstrekkelighet og negetivitet. Vi lever i en tid hvor tidsklemme og prestasjon er ord som både leses, høres og ikke minst oppleves jevnlig.

Da er det viktig å vite selv når vi "bikker over". Er jeg for streng med meg selv nå? Husker jeg å holde hodet og hjertet i form, og ikke bare kroppen?

Jeg vet at jeg trenger påfyll. Jeg trenger å la tankene få en boost av og til, og jeg kjenner hvilket enormt utbytte jeg har av det. Heldigvis har jeg venner som føler det samme, og da det ble kjent at søstrene Bjørg og Dora Thorhallsdottir skulle komme til Bodø.....ja, da var det bare å hive seg rundt!

Først ble det en bedre middag på Bodøs "Roast", en restaurant på 17. etasje i Havet Hotell. Deilig mat, god service, vakker utsikt.
Skrei, nypotet og kremete soppsaus.

Cappuccino på Bodøs tak.

Dressert; gulrotkake i ei lita gryte.

Bodø leverer <3



Bjørg og Dora Thorhallsdottir, og den svenske artisten Cecilia Vennersten.

Hvordan får vi det bedre med oss selv i en verden som alltid krever at vi skal være mer? Personlig så er det noe jeg må jobbe med bevisst, det kommer ikke av seg selv. Da jeg flyttet tilbake til hjembygda mi for 7 år siden, så var det mange som så det som nettopp det; et skritt tilbake. Jeg som hadde stått på teaterscener, cruiset i Bahamas, bodd i London, New York og Edinburgh, og så skulle jeg flytte til ei isolert småbygd og jobbe på butikk!? At jeg fikk større selvtillit, utviklet nye ferdigheter, fikk et sunnere kosthold og økt livskvalitet spilte ikke så stor rolle.

Man må tørre å lytte til hva det er man egentlig ønsker her i livet. Hvis man dag etter dag, år etter år, lever et liv som andre ønsker for deg, så vil man til slutt bli syk og utmattet.

Jeg lærer hver dag, noen feil og noen seiere om hverandre. Det er den lille oppskriften for meg selv.

Jeg kjøpte Bjørg og Doras bok "Hverdagsbobler". Det er ikke nødvendigvis nøkkelen til den store lykken som media og samfunn lærer oss å strebe etter, men rett og slett veldig hyggelig og inspirerende lesning midt i hverdagens mange plikter og gjøremål.

Jeg fikk også boka signert, og en personlig hilsen; "Kjære Eline, lykke til på reisen".

Søstrene signerte i glitrende kjoler og ga alle som ville ha en stor klem.

Små øyeblikk av lykke som min venninne og jeg ikke trengte å reise langt for å finne.

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park