Bryan Adams rocker i Bodøbyen

Bryan Adams altså! Det er sjelden at det kommer artister av så stort kaliber til Bodøbyen, så min overraskelse var stor da jeg leste at en av 80- og 90- tallets store helter skulle ta turen til Nordlandshallen i Bodø. Men kanskje har han hatt sin helt store topp i karrieren for lengst, og ungdommen i dag hører på helt andre ting enn "Standin' on your mama's porch, you told me that you'd wait forever". Men når det er sagt, det var publikum i absolutt alle aldre på konserten, så helt avleggs er nå tross alt ikke Mr Adams. Og etter nærmere to timer med god gammel rock n' roll i Nordlands hovedstad, hvor rockefoten ble tent, og stemmen hes etter sang og jubel; ja, så er jeg helt sikker på at han ikke er avleggs!




Vi begynte festaftenen med å teste ut Bodøs nyeste restaurant: Nabolaget. Her er også skilegenden Thomas Alsgaard medeier, og hovedfokuset er kortreiste råvarer og lokale smaker. Menyen var liten, men velsmakende. Ingen andre tok dessert, så jeg tok det tyngende ansvaret selv. Er man på restaurant så er man på restaurant (ikke at jeg trenger en unnskyldning heller, men veldig greit når jeg har en liten en). 






Det var et bra produsert show rent teknisk også, god lyd (i hvertfall der vi sto) og effektfulle filmer som gikk i bakgrunnen på scenen og ga et ekstra løft til det hele. 


64 år har Adams blitt, men hverken stemmen eller fysikken bærer preg av å være godt voksent. Da konserten var nesten over og bandet hadde gått av scenen, ble Adams stående igjen alene med gitaren og ta imot ønsker fra publikum. Det syntes jeg var imponerende, stemmen var fortsatt klokkeklar, mannen så ikke sliten ut et sekund, og han kunne jo ikke vite hva folk ville ønske seg så dette ble jo veldig spontant og intimt. 



En flyvende bil med påskriften "So happy it hurts", navnet på turnéen. 


"Those were the best days of my life". 


E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park