Lazy days of summer

Nat "King" Cole synger "Roll out those lazy hazy crazy days of summer", og det er nettopp sånn junimåneden har føltes her i nord. Med fine turer, lyse netter, godt selskap og omgivelser som har eksplodert i frodighet og blomsterprakt. Jeg tenker ofte på hvordan i all verden vi klarer oss gjennom månedene med mørketid, men det er rart med det; når høsten en gang kommer så er det også greit, og man finner en annen ro, tenner stearinlys, ser mot jul (i hvertfall jeg), og minnes en forhåpentligvis nydelig sommer. 

Hver årstid har sin sjarm, og jeg ville ikke vært noen av dem foruten. 


På tur opp den velkjente stien til "heimfjellet" vårt, Seglfjellet. 



Bror tilbakelegger de siste, seige meterne. 



Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; jeg trenger ikke vite hvor mange kalorier jeg har forbrent, men hvor mange Bülow lakriskuler jeg har opptjent. 

Bror ordnet seg litt av et "krypinn" for natten da vi tok en Bodøtur; hjørnerom på The Wood hotel. Her hadde han panoramautsikt til selve bykjernen, flyplassen, havna og båttrafikken. Jeg tror ikke han hadde tid til å sove så mye den natta for å si det sånn. 

Snakk om å ha "breakfast with a view", både forgrunn og bakgrunn. 

Her har jeg skrevet mer om The Wood: Mellom natur og by på The Wood


På tur opp Bodøs eget byfjell, Keiservarden. 

Vi valgte den sherpabygde stien opp, som ble offisielt åpnet av Dronning Sonja i 2016.




Can't take us anywhere... 

Lille Margareta midt i den store naturen. 

Margaretas snickerskuler, den perfekte belønning etter turen. 

Og muffins, eller kladdkake i muffinsformer. Vi kan dette med å kose oss godt ja. 

Sykkeltur til Onkel for å feire forhånds- bursdag. Den egentlige dagen er 6. juli, så vi var ute i god tid. For å kunne samle familien er det ikke alltid man får til feiringen på den nøyaktige dagen, men du verden som vi koser oss og bursdagsfeirer uansett hvilken dag det faller på! 




Sommerjobb er en realitet uansett alder. 

Rekeaften. 


Nordlandsnetter. 





"You'll wish that summer could always be here". 



E x 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park