Grov pasta med ørret

Jeg er stor fan av sjømat, og leter stadig etter nye oppskrifter som jeg prøver ut. Noen retter lager jeg bare èn gang, mens andre blir gjengangere og favoritter. Et av mine nyeste funn er en veldig enkel rett med grov, økologisk pasta og ørret. Kjapp å lage, og like god å varme opp til en lunsj dagen etter.
300 g grove pastaskruer
500 g ørretfilet
1 boks kikerter
3 dl Creme Fraiche

Kok pastaen som anvist på pakken, og tilsett kikertene når det er ca 5 minutter igjen av koketiden. Jeg pleier å ha en klype havsalt og litt dill i kokevannet for å få en litt mer spennende smak på pastaen.

Mens pastaen koker, steker du ørreten i ekte meierismør. Den skal være gjennomstekt. Krydre med salt og pepper. Bruk gjerne sitronpepper, men husk at dette krydderet inneholder en del salt.

Sil vekk vannet fra pastaen og ertene. Bruk hvitløkspresse og mos et par fedd hvitløk og bland med Creme fraichen. Du kan evt. bruke krydder som du liker godt hvis du synes det blir mye hvitløk. Bland Creme fraiche godt inn i pastaen. Tilsett til slutt ørreten og smak til med mer krydder om ønskelig. Jeg bruker ofte ekstra pepper og dill.

Server med salat og focaccia. Oppskrift på grov focaccia finner du her ---> Grov focaccia

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park