En fornøyd Pluviofil

Et raskt Google- søk vil fortelle deg at en "Pluviophile" er "a lover of rain". Og nettopp der finnes jeg. Det er ganske irriterende for omverdenen som alltid betrakter "godt vær" som sol og høye temperaturer. Det er overhodet ikke det at jeg har noe imot en solfylt dag, men det er en helt spesiell ro som senker seg når jeg hører regnet tromme på taket, eller på paraplyen min med Elvis Presley på. Jeg slipper å tenke på solkrem, barberte legger og alt jeg burde gjort ute siden det er oppholdsvær. Men når det regner derimot, da lukter det friskt ute, det er ekstra koselig å gå med gode podcaster på øret, man har forhåpentligvis godt regntøy som holder en tørr og varm, og det er så deilig å komme inn med litt friskt regn på kinnene og nyte noe varmt i koppen.





 

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park