Sensommerens første pusterom

Etter en travel sommer så er jeg endelig her igjen. Det har vært minimalt med tid til å oppdatere noe som helst her, så nå kommer det noen innlegg på løpende bånd så jeg kommer i mål med alt jeg har hatt lyst til å skrive om. Det med å bruke sommeren til jobb og bygdeliv er noe jeg har gjort siden 2005 faktisk, med unntak av èn sommer. Og det begynner jo å bli noen sesonger, så det er tydeligvis noe jeg trives godt med. Jeg synes sommermånedene i Beiarn er fantastiske, og enda jeg som er så glad i å reise, kunne ikke tenke meg å dra noe annet sted disse få ukene. Akkurat i år har det vært litt spesielt siden jeg ikke fikk "luftet" meg i det hele tatt i vår, så det kjentes litt annerledes å være helt fast her over såpass lang tid. Men samtidig så er det jo ikke akkurat så mange andre steder i verden jeg ville ha ønsket å være i disse tider. Sosial avstand er noe enklere i Beiarn enn i Oslo, London eller New York. Så alt i alt; jeg er glad for måten sommeren har blitt tilbragt.


Når det er sagt; det er deilig med noen fridager nå! Og jeg har allerede sittet lenge ute på terrassen med mårrakaffen, og bare kunnet nyte å ikke ha noen plan for dagen og følelsen av å ha all verdens med tid. Litt som når man går på skolen og sommerferien nesten virker uendelig lang når man akkurat har startet, og vips så er man inni den aller siste uka. Det gjelder å nyte dagene før de plutselig er borte.

Det er absolutt august og litt skarpt i lufta på morgenen. Men hva gjør vel det når man har et deilig ullpledd og rykende varm kaffe i koppen. Herlig!


Her er noen bilder fra juni, som er "Pride- måneden". Jeg har mange lesbiske og homofile venner, men uavhengig av akkurat det så synes jeg det burde være en selvfølge at vi alle kan forelske oss i hvem vi vil. Det burde faktisk ikke være noe vi trengte å diskutere en gang. Men sånn er ikke verden, og mange må kjempe såre kamper for å få være den de er. Folk sier så mye negativt om Pride- parader og Skeive dager, og synes det blir for utagerende. Personlig føler jeg at vi trenger at noen beveger seg litt over grensen fordi det står så mange som er klare til å dytte den grensen flere tiår tilbake. 


For meg er det så enkelt;  kjærlighet er kjærlighet <3






 

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park