Covent Garden darling

På vår andre dag i London tok vi bussen ned til Covent Garden. Det er lite som er så typisk London for meg som nettopp dette området. Det er koselige gater på kryss og tvers, sjarmerende bygninger, massevis av caféer, puber og både kjente og mindre kjente butikker. Og midt i det hele ligger Covent Garden Market. 


Vi var rett og slett så tidlig ute at de fleste butikkene ikke hadde åpnet enda. Det var deilig og rolig der, men siden det var lørdag tok det ikke lang tid etter at butikkene hadde åpnet før det begynte å fylles opp med mennesker.
Fint selskap i fine omgivelser <3

På vei fra busstoppet oppdaget jeg plutselig en reklameplakat for teaterstykket Plaza Suite. Dette har jeg lest litt om siden det er et stykke med to velkjente hovedrolleinnhavere; Sarah Jessica Parker og ektemannen Matthew Broderick. Og dette er det spennende med sånne store verdensbyer som London; man leser om et stykke her, eller en konsert der, og vips så ligger det rett foran en. Jeg husker da jeg bodde i London, og også under et lengere opphold i New York, da pleide jeg bare å gå ned til West End/Broadway, og se hva det var av ledige billetter den dagen. Og ofte endte man opp med å se noe uplanlagt, og billettene ble solgt til redusert pris siden det var samme dagen. Bl.a. så jeg Alan Rickman i "Seminar" i New York. En stor opplevelse, og med en av mine absolutte favorittskuespillere.

London har alt, til og med en egen butikk med kun badeender.


"Duck you!" 


Om ikke alle butikkene var åpne enda, så fikk vi oss i hvertfall kaffe til matpakka, og cookies til dessert.



Whiskybutikk med et stort utvalg av de edle dråpene, i absolutt alle prisklasser.

En tidlig formiddag i Covent Garden var en gledelig start på en ellers innholdsrik dag i storbyen. 



E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park