Kolonnekjøring til Prærien

Jeg skulle få besøk av en venninne på Prærien, og været oppførte seg ikke helt bra. Det blåste og ulte utenfor husveggene, og det var ingen poeng å holde veien inn til huset åpen med brøyting da det bare føk igjen like fort. Så jeg ga beskjed til min venninne at det ikke var kjørbart, og at jeg eventuelt kunne komme opp til postkassen og møte henne. Så ringer hun meg, og ber meg se ut vinduet; og her kommer dama på ski! 
I tillegg, da hun skulle kjøre innover selve Soløyveien, kom hun bak snøfreseren. Sånt kan man kalle lokal kolonnekjøring, så hun fikk en innholdsrik og luftig tur på Soløya. 

Så ble det kaffe, varme wraps- lommer og nybakt toscakake i Seglsteinbua. Bonden selv hadde ordnet det så fint, og det var deilig varme i ovnen og kaffe fra svartkjelen. 
Wraps- lommer var noe helt nytt for meg, men veldig praktisk på hyttetur. De var fylt med ost og skinke, stekt i smør på hver side på stekepanna på hytta. Så de var rykende ferske. Fyllet kan man jo også variere om man vil. Kjempegodt! 



I Live og Ronnys podcast "Julestemning" snakkes det om å skape seg koselommer i hverdagen. Dette var absolutt en koselomme, på en helt vanlig mandag, før en seinvakt på jobb. 
 

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park