Wasseralfingen

Wasseralfingen har nesten 12 000 innbyggere, og ligger i det tyske fylket Baden- Württemberg.

Her kan man finne roen med turer opp i høydene rundt byen, eller som Caroline; på hesteryggen.

Denne hunden forelsket jeg meg helt i! Jeg er ikke en hundeperson, virkelig ikke. Men denne skjønningen kom trippende direkte til meg mens Caroline striglet hesten sin. Og hunden bare holdt seg inntil meg, og de små føttene ristet uhemmet i det overraskende kalde været. Greit å vite at også jeg kan smelte over en liten hund.

Interessant middag på en italiensk restaurant i byen; biff, reker, og sprø sauerkraut potato balls. Det høres nok sært ut, men smakte nydelig! Jeg liker biffen blodig, og den var perfekt stekt da den kom på tallerkenen. Akkurat funksjonen til rekene er jeg usikker på, for de ble liksom litt borte i de andre sterkere smakene. Men potetene var så uvanlig luftige og gode. Caroline fortalte at det var veldig vanlig å blande inn brødsmuler i potetmosen. Grunnen var at man i gamle dager ikke hadde råd til å kaste noe som helst av mat. Så når brødet ble tørt, smuldret de det opp og brukte det i andre matretter.

Wasseralfinger! Hvert et lite sted i Tyskland med respekt for seg selv har sitt eget øl, så også Wasseralfingen. Et lyst, lett øl som gikk rett dit det skulle på min aller første kveld i Tyskland.

Utsikt over Aalen og Wasseralfingen.

 E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park