Fra Lapland til Høyland

På et idyllisk småbruk nord i Sverige har to unge menn fra Sør- Afrika funnet lykken.





På miniflyplassen Vilhelmina





Etter en helg i Åsele hvor jeg ble fullstendig skjemt bort, så dro jeg nok en gang tilbake i byen min; Edinburgh.





Jeg tok toget fra Umeå til Stockholm, og selv om det gir meg en anelse bedre samvittighet for klimaet, så er det flyturen til og fra Edinburgh som er verstingen. Jeg prøver å finne en balanse, og selv om jeg (dessverre?) planlegger å reise i fremtiden også, så går det an å gjøre flere grep for at det ikke må være så fryktelig belastende for klimaet. Jeg tar også toget hjem fra Oslo, ca 16 timer. Men med kryssord, sovekupè, bok og cafèvogn så blir reisemåten en riktig hyggelig del av selve reisen.

Likevel; håper på el- fly snart! :-)

E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park