Mars for 10 år siden

Det kan være både rart og interessant, og noen ganger trist å se 10 år tilbake i livet. Noen opplevelser står der som gyldne stjerner og gir "etterdønninger" av gode minner og følelser uansett hvor mange år som har gått. Noen kjære har man mistet, og man blir minnet på dager hvor man heldigvis ikke ante hvor kort tid man skulle få sammen. Men i hovedsak er det gledelige gjensyn, og helt merkelig at årene bare flyr avgårde. Folk forteller meg at tiden bare går fortere og fortere etter hvert som man blir eldre. Og det stemmer nok. Men jeg vil påstå at om man tar seg tid noen ganger til å se i album, tenke tilbake på ting man har opplevd, så er det egentlig ikke så rart likevel. Da ser man jo hvor mye man har gjort. Og de aller fleste dagene er hverdager, og det gjelder å finne de små tingene der som gir en noe å glede seg over. Akkurat nå så holder jeg på med et puslespill på 2000 brikker, og etter det går jeg i gang med et på 3000 brikker. Så det blir ikke et resultat jeg kan bruke til noe praktisk så snart det er ferdig, men du verden så mye det gir meg av verdi!

Så altså, mars 2009; da bodde jeg i Edinburgh, og gikk mitt første år på Queen Margaret University.


Min kjære bror kom stadig på besøk, og mange flotte stunder hadde vi i løpet av skoletiden min der.

Våren kommer tidlig i byen, grønne parker, men fortsatt litt kjølig i lufta.





Og en stor ting ble krysset av drømmelista; fallskjermhopp!



Fantastisk å ha gjort det, men ble ikke "bitt av basillen" (selv om bildene kanskje sier noe annet!) ;-)



E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park