Drømmen om filmbyen, Cher og Celine Dion

Mai 2017

Los Angeles er selveste Filmbyen med stor F. Her finner man Oscar-teateret i Hollywood, stjernene på Walk og Fame, kjendisenes villaer i Beverly Hills, hotellet og handlegata (Rodeo Drive) fra filmen "Pretty Woman", og man kan se spor av filmprosjekt stadig vekk (lydstudioer, sminkebusser, kamerautstyr osv.). Man drømmer om stjernebyen, men å komme dit kan oppleves ganske annerledes.

Første gang jeg var i LA var i 2015, og da bodde jeg i Hollywood. Og jeg opplevde at glansen rundt stjernene på Walk of Fame bleknet da jeg opplevde hjemløse og uteliggere som satt rett ved "Dean Martin", eller hadde ordnet et midlertidig krypinn med pledd og sovepose ved "Clark Gable". Hollywoodglamouren var ikke som på tv og i bladene. Men dette var jo min opplevelse av dette, og det kunne jo hende at min reisevenninne, Caroline, ville oppfatte ting annerledes (selv om det var vanskelig å forestille seg). Men hun fikk akkurat samme reaksjon. Og hvis det er en spesiell stjerne man leter etter, og finner den, så unngår man å ta bilde hvis det er en uteligger like ved. Noe annet ville føles respektløst. Så man får se en annen side av filmbyen når man faktisk er der selv.

MEN det var likevel en stor stor opplevelse, ikke minst på grunn av min gode venninne. Og det ble mange lange prater, kaffekopper og lunsjer, og alt mellom himmel og jord ble omhyggelig diskutert.


Min favoritt ;-)




Caroline blant de lilla trærne man kan se over hele LA, de kalles Jacaranda. Nydelige å se på, men de var etter all sannsynlighet årsaken til at Caroline fikk en allergisk reaksjon og var snufsete så lenge vi befant oss i storbyen.



Walt Disney Concert Hall

 


Santa Monica Beach






Så gikk turen videre til Vegas baby!






Det ble rene gudinnefesten, for først opplevde vi legendariske Cher:






Og SÅ Celine Dion!



First Ladies of Nevada.



E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park