Jentan på farten

Juni 2016

Edinburgh calling!


 Denne stilige karen møtte vi på Gardermoen, direkte fra skolebenken, og vår lokfører- to - be. Et glitrende eksempel på at det aldri er for sent å endre kurs og begynne på noe nytt i livet. Very proud of you! 


Toblerone- island i TaxFree'n, nam og nam!




Princes Street Suites i Edinburgh kan jeg anbefale. Jeg har bodd her mange ganger; flotte leiligheter midt i sentrum av byen. Prisene varierer, men det er ikke spesielt dyrt med tanke på beliggenhet og fasiliteter. Gratis Wifi og fullt utstyrt kjøkken.








Cappucchino på Costa er obligatorisk.


Vindfullt på North Bridge


På onsdag var vi og så "Swan Lake" i Festival Theatre. Og bare så der er sagt; jeg elsker ballett! Da jeg var liten drømte jeg om å bli ballettdanser, og med tyll og tåspissko og det hele. Det ble det naturligvis ikke noe av, men forsatt drømmer jeg meg bort når jeg ser denne vakre dansen, og særlig en såpass kjent forestilling som "Svanesjøen". Dette var en moderne produksjon, så det var ikke et eneste tyllskjørt å se, men det betydde at de veltrente ballettkroppene og den fantastiske koreografien var ekstra tydelig. En opplevelse!








Scott Monument. Dette monumentet er for forfatteren Sir Walter Scott. Det er 61m høyt, og verdens høyeste monument over en forfatter. Det står i nærheten av togstasjonen Waverley, som har sitt navn etter Scott sine Waverley- noveller.



Sekkepipe- bilde er obligatorisk!






Jeg rakk også en tur til tannlegen min, så nå er det meste på stell. Men det er jo godt mulig at jeg plutselig kan få litt vondt på et tidspunkt snart så jeg må tilbake en tur ;-)



Kaffe med min venninne Haldis, og utsikt mot Edinburgh Castle.



E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park