Super Trouper

Edinburgh desember 2016

Da var den årlige juleturen til Edinburgh VEL overstått, og jeg er på vei hjem med cappucchino i magen, sjokolade i kofferten, og mange gode minner i hjertet. Reisefølget denne gang bestod av min kjære bror og Brit, og selv om vi bare hadde to hele dager så rakk vi både musikal, shopping, gåturer i parken og mange deilige måltider. Edinburgh skuffet ikke!





På torsdag var vi på Patisserie Valerie og spiste lunsj, og en "liten" fristelse til dessert.






Så var det litt butikker, julemarked og vandring så vi rakk og bli sultne til middag.


































Shop 'till you... drop!


På fredag fikk dansefoten og stemmebåndet svingt seg på "Mamma Mia" i Edinburgh Playhouse. Det var en utmerket opplevelse å se et slikt populært show på en fredagskveld, folk var helt revet med hele tiden og sang med både i takt og utakt. Og jeg har sett denne musikalen før i London og også på film, så jeg var spent på nivået på artistene på den turnèrende versjonen. Men det var topp klasse hele veien, noen stakk seg spesielt ut, mens andre gled mer inn i ensemblet og var "normalt" dyktige hvis man kan beskrive det sånn. Jeg simpelthen elsket Meryl Streep i filmversjonen, og enda hun ikke har en typisk "musikalstemme" så er det likevel noe av det mest ekte og emosjonelle jeg noen gang har hørt. Men Donna i musikalversjonen gjorde absolutt en flott jobb, og "The winner takes it all" ga meg gåsehud et par ganger. Blant annet sang hun ikke den første "I don't wanna talk", men snakket, og det kom helt naturlig og ekte midt i den anspente situasjonen med Sam. Flott!










Ellers gikk tiden med til julegaveshopping og cappuccinoer, i Edinburghs vakre omgivelser. Min bror og jeg hadde en viktig og fin stund på en benk i Princes Garden, med cupcake og kaffe, utsikt til Edinburgh Castle, god prat.









Vi har gitt hverandre julekalender i år, og det er en stor glede! Det blir jeg aldri for gammel til, og setter stor pris på hver eneste adventsoppmerksomhet.




Det ble til og med tid til et vennetreff på Gardermoen; mine kjekke Sørafrikanske menn.






Good times in great company!



E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park