Endelig Norah og meg

New York 2016

På min siste hele dag i New York så var jeg bl.a. på yoga, og så ringte jeg hjem til Prærien. Som alltid var det herlig å høre stemmen til pappa igjen, en liten flik av hjemme. Han hadde bursdag, og jeg hadde fundert på hvor jeg skulle ringe ham fra. På de aller fleste steder i New York så vil man ha et lite kor av sirener i bakgrunnen når man snakker i telefonen, i hvertfall utendørs. Og jeg tenkte at det var unødvendig å gjøre ham bekymret, men så var det bondens marked i Union Square, og det var et ypperlig sted for en prat. Få sirener, mange gode ord :-)

På morgennyhetene fikk jeg med meg så mangt, og ikke alt var like hyggelig. Det skjedde voldtekter i Central Park, skytinger i Bronx, og ikke minst Trump, Trump og atter Trump. Men det bor millioner av mennesker her, og man kan ikke gå rundt og være redd. En mer humoristisk nyhet var en dame som hadde blitt reddet etter å ha falt om i gaten, og så var det noen som styrtet til og startet med hjerte -og lungeredning. Og det var en lege som hadde uttalt seg om hendelsen, og sa at om man kunne Bee Gees sangen "Stayin' alive", så var det den perfekte rytmen for hjertekompresjoner. Etter innslaget beklaget nyhetsoppleseren at de hadde gitt seerne den sangen på hjernen.



Bilde nummer 2 i mitt "Handle lokalt"- prosjekt ble tatt på Times Square. Jeg spurte en godt voksen mann om han kunne ta bildet, og han spurte litt om opplegget. Han ville gjerne støtte min "local shop" og lurte på hvor den lå. Men han syntes Beiarn var litt langt å reise :-) Han la også merke til rosa sløyfe- nåla mi, og jeg sa "We all know someone". Og da begynte han å lete i sekken sin, og tok fram et rosa sløyfe- armbånd som jeg fikk. Hyggelig!




OG jeg fikk med meg en artist jeg synes er så utrulig dyktig; selveste Norah Jones!

Det var en vakker, melodiøs og inspirerende konsert. Hun hadde med seg noen dyktige musikere, og kombinert med hennes behagelige stemme og musikalitet, så ble det en virkelig vellykket kveld.




E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park