MS Lofoten

Mai 2014

Min aller første tur med Hurtigruta var ikke med hvilket som helst av skipene, men det eldste; MS Lofoten. Vi reiste fra Trondheim til Bodø, så det ble omtrent ett døgn på båten. På MS Lofoten måtte man bare la hvilepulsen komme, jeg kunne ikke bare stikke av noe sted, bare nyte natur, godt selskap, god mat og drikke, og en avslappet atmosfære. Sjelemedisin.







Munkholmen utenfor Trondheim.










Frokost









Det virket som om det skulle bli litt vel trangt å komme gjennom her med båten, men det gikk så klart bare godt. Jeg lurer på hvordan det er med de aller største av Hurtigrutene.




















Litt tåke fikk vi også oppleve.







Middag; forretten bestod av bl.a krabbe, nam!


Her kunne vi gjette hvilket klokkeslett vi kom til å passere polarsirkelen. Jeg var ganske nært (tror det var 07:08 vi passerte), men noen hadde visst vært bare sekunder unna, så jeg måtte se meg slått  "på målstreken".


Salongen på MS Lofoten.



Rørvik



Kulturhuset i Rørvik.








I Rørvik møtte vi Hurtigruten Finnmarken.


Folk stod og vinket til hverandre fra begge båtene da MS Lofoten la fra kai igjen.













Kong Triton kom ombord for å "døpe" modige turister ved å helle en øse med isvann ned i nakken deres, og så ble de belønnet med en akevitt etterpå.







E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park