Sommerfølelser i asfaltjungelen

New York 2018

Central Park i full blomst er en fryd for øyet, og et ypperlig sted å ta mårrakaffen.







Så møtte jeg min aller første AirBnb host som jeg bodde hos i 2015. Nå har hun fått en datter, og vi møttes på en av lekeplassene i East Village. Hun hadde med noen edle dråper; sprudlende rosèvin på boks. Og dette var visst helt i orden å nyte på en lekeplass. Så hvis det er sånn jeg kan ha det som småbarnsmor, så tenker jeg at det er noe man kan vurdere ;-)




Vi dro for å spise dumplings, og det hadde jeg aldri prøvd før. Det er en asiatisk rett, og det er som en slags melbolle (eller hvetedeigspute) med diverse fyll inni. Venninnen min hadde kylling og chili, og jeg hadde reker og mais. Jeg kunne godt hatt enda mer krydder, ellers smakte det riktig så godt.


De hadde også noen spesielle gaveartikler....





Dette er High Line Park, en to km lang park som er bygget på et gammelt jernbanespor som gikk 10m over bakken i bl.a. Meatpacking District.






Mennesket er sammensatt.


E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park