Enjoy more. Worry less.

New York 2016

Da jeg kom i passkontrollen på Newark flyplass, New York, så konstaterte han som kontrollerte passet mitt at det var nesten nøyaktig et år siden sist jeg var her. Og det var rart å tenke på, mye har skjedd på det året. Men nå er jeg her altså igjen, og byen skuffer ikke; et helt sirkus av folk, lyder, biler, reklameplakater og høyt tempo! Det er en smule kontrast til bygdelivet jeg er vant til. Men jeg trives godt i begge verdener, skjønt New York nok ville tatt knekken på meg til slutt. Jeg er jo tross alt først og fremst bondejente ;-)

Men først gikk turen til London, og der fikk jeg god kvalitetstid med gode venner.


Pieter og Elmar





Caroline





For å gjøre en lang historie kort; pga økonomi så ser der dessverre ut til at nærbutikken vår og min arbeidsplass, Coop Marked Moldjord, på sikt kommer til å legges ned. Så får vi kun èn stor butikk i bygda, som får høyere omsetning og bedre økonomi. Jeg ser logikken og skjønner avgjørelsen. Men det er trist at det alltid er de små som må vike for de store, uansett bransje. Og for å ta i et tak i kampen om nærbutikken, så skal jeg på min måte skape litt oppmerksomhet rundt debatten. Så i kofferten min har jeg med Coop- skjorta, og den skal få luftet seg i noen land før vi returnerer hjem igjen.

Tenke globalt, handle lokalt.


Men først; The Empire State:












Enjoy more, worry less.




Skøytebanen ved Rockefeller har åpnet for sesongen.







Empire State Building blir litt annerledes når man står så nært.





Middag på koreansk restaurant med Theresa.



Vann på plastflaske, men vi drakk av metallbeger (Theresa sa at det skulle visst være mer hygenisk).



Maten ble grillet rett foran oss, det var en grill (med vifte over) midt på bordet.



Høygravid Theresa i Koreatown, Manhattan.



Måltidet ble avsluttet med deilig yoghurtis.


E x

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Svekaker fra Beiarn

Ekstra grove bonderundstykker

Piknik i Hyde Park